onsdag, oktober 07, 2009

Äckligt, var det ja.

Håkan Juholt (S) tycker det är "äckligt, skamligt och okristligt".
Nej, inte partiledaren Mona Sahlins sätt att utse partisekreterare, utan regeringens budget.

Juholt tycker alltså att 10 000 fler platser på universitet och högskolor, 10 000 nya platser på komvux/yrkesvux och 3000 fler platser på yrkeshögskolan är äckligt?

Juholt tycker alltså att 2,6 miljarder kronor i extra resurser till rättsväsendet är skamligt?

Juholt tycker alltså att höjda studiemedel till studenterna är okristligt?


Vi har ju alla våra egna definitioner av ord. Själv tycker jag socialdemokraternas skuggbudget är jobbfientlig, men jag skulle inte kalla den för äcklig. Såna omdömen sparar jag till tillfällen då jag rensar avlopp, eller när jag hittar nån möglig gammal ostbit i kylen.

Inga kommentarer: