måndag, april 09, 2012

Hemmapremiär

Jag har varit till skogs under påsken, långt ifrån en dator och utan någon som helst vettig uppkoppling. Mycket skönt, även om det förstås blir en del att läsa ifatt när man kommer hem igen. I år verkar iallafall vildsvinens framfart i villaträdgårdarna i trakterna vara mindre omfattande än tidigare. Eller så var just denna gräsmatta mer förskonad än andra - men så brukar det inte vara.

I kväll är det allsvensk hemmapremiär på Guldfågeln Arena. Ska bli mycket spännande att se var Kalmar FF står, och om det lite haltande spelet från bortapremiären är åtgärdat. I år sitter jag inte på sektion G, för jag har flyttat till sektion H, och sitter mer i mitten. Också denna förändring ska bli intressant att uppleva. Man är ju en vanemänniska innerst inne. Förmodligen är jag på plats en timme eller två innan matchstart, och i så fall lär ni hitta mig på medlemspuben.

Jag hoppas och tror på hemmaseger, och att det är dags för Jonathan McDonald att presentera sig på allvar!

Inga kommentarer: